استانداری سمنان
ورود اعضا / عضویت
وظايف دفتر

شرح وظايف بر اساس نمودار ابلاغ شده به تاييد معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري به شماره 25/10454 مورخ 19/8/86:
1- مطالعه و بررسي در زمينه فن‌آوري سخت افزاري، نرم‌افزاري و نوآوري‌ها و طرحهاي جديد به منظور ارتقاي سطح كارايي واحدهاي استانداري.
2- برنامه‌ريزي به منظور پشتيباني، نگهداري و استفاده بهينه از امكانات، تأمين و تجهيز لوازم و وسائل نرم‌افزاري و سخت افزاري مورد نياز.
3- اظهار نظر و ارائه نظرات مشورتي در مورد سيستمهاي طراحي شده با امكانات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري.
4- پياده سازي و نصب و راه‌اندازي سيستمهاي كاربردي محدود و نيمه‌گسترده.
5- تهيه و تدوين استانداردها و دستورالعلمهاي اجرايي به منظور بهره‌برداري كاربردي از نرم‌افزارها و تجهيزات رايانه‌اي.
6- توسعه فراگير و همه جانبه سيستمهاي كاربردي فناوري اطلاعات و بررسي نيازها و تقاضاي دريافتي و ارائه خدمات لازم در اين زمينه.
7- برنامه‌ريزي و تمهيدات لازم به منظور ايجاد پايگاه داده‌هاي جغرافيايي در استان و شهرستانهاي تابعه.
8- پيش بيني و برنامه‌ريزي آموزشهاي تخصصي لازم در خصوص فناوري اطلاعات به منظور ارتقاء و افزايش مهارتهاي تخصصي كاركنان و بهره‌وري بهينه در اين زمينه با همكاري مركز آموزش.
9- ارزيابي عملكرد و شناخت و سنجش پيشرفت فناوري اطلاعات در واحدهاي استانداري و ارائه راهكارهاي مناسب جهت حل مشكلات در استان و شهرستانهاي تابعه.
10- تهيه، ساماندهي و بروز رساني سيستمهاي اتوماسيون اداري، انتخابات، اطلاع رساني و ساير نرم‌افزارهاي عمومي و اختصاصي در استانداري.
11- ساماندهي و طبقه‌بندي بسته‌هاي نرم‌افزاري، سخت افزاري و هدايت يكپارچه در زمينه فناوري اطلاعات در مجموعه استان.
12- بررسي و رفع آسيب‌پذيريهاي نرم‌افزار و سخت افزار و سرويسهاي شبكه و پيش‌بيني‌هاي لازم در زمينه تمهيدات و حوادث غير مترقبه و ايمن‌سازي مجموعه سيستمهاي نرم‌افزاري و سخت افزاري.
13- تحقق دولت الكترونيك و در حيطه وظايف حاكميتي استانداري، تهيه، طراحي و توسعه پورتال به منظور هماهنگي، كنترل، هدايت و توسعه پورتال استاني در جهت ارتقاء بهره‌وري سيستمها و زير‌سيستمها.
14- برگزاري همايشها، سمينارها و … در زمينه ارتقاء و انتقال دانش فناوري اطلاعات.

1394/12/21
Powered by DorsaPortal